Wycieczka do Warszawy

W dniach 28-30 marca odbyła się wycieczka klas VI-VIII do Warszawy w ramach projektu unijnego
„Nasza szkoła- start-up w przyszłość”.
W pierwszym dniu wycieczki uczniowie zwiedzali Muzeum Postania Warszawskiego, gdzie mogli
poznać dzieje powstania oraz działalność Polskiego Państwa Podziemnego.
W tym dniu uczniowie mieli okazję zwiedzić Senat, gdzie dowiedzieli się jak funkcjonuje współczesny
parlament i zapoznali się z pracą, obowiązkami i prawami senatorów.
Natomiast wizyta na tarasie widokowym Pałacu Nauki i Kultury pozwoliła spojrzeć na stolicę z nieco
innej perspektywy.
Drugiego dnia uczniowie zwiedzili Park Łazienkowski, w którym mogli zobaczyć: Belweder, pomnik
Fryderyka Chopina, Oranżerię, Pałac na wodzie. Następnie uczniowie zwiedzali Sejm. Odbyli wizytę w
galerii Sali Posiedzeń Sejmu, gdzie wysłuchali prelekcji dotyczącej historii i współczesności polskiego
parlamentaryzmu. Tutaj uczniowie mogli się poczuć jak prawdziwi posłowie. Spacer korytarzami
Sejmu dostarczył wielu emocji. Później uczniowie zwiedzali Zamek Królewski oraz spacerowali po
Trakcie Królewskim. Pani przewodnik pokazała nam Krakowskie Przedmieście, Uniwersytet
Warszawski, Pałac Prezydencki, Plac Zamkowy, katedrę św. Jana, Rynek Główny i Barbakan.
Następnie przejechaliśmy na plac Marszałka Józefa Piłsudskiego do Grobu Nieznanego Żołnierza.
W godzinach popołudniowych zwiedzaliśmy Centrum Nauki Kopernik, gdzie poznaliśmy osiągnięcia
wielu naukowców oraz sami mogliśmy eksperymentować i odkrywać prawa nauki.
Drugi dzień zakończył się spacerem po centrum Warszawy. Wracaliśmy do hotelu, aby kibicować
naszym piłkarzom podczas meczu ze Szwecją.
Trzeciego dnia uczniowie odwiedzili Cmentarz Wojskowy na Powązkach. Zwiedzanie grobów i
pomników było swoistą lekcją historii i okazją do głębszego zrozumienia najważniejszych wydarzeń w
naszych dziejach. Ze szczególnym wzruszeniem uczniowie odwiedzili kwaterę żołnierzy batalionu AK”
Zośka” i „Parasol”. Po tych wzniosłych przeżyciach uczniowie zwiedzali Planetarium w Centrum Nauki
Kopernik, gdzie dryfowali w przestworzach i słuchali o gwiazdach i planetach. Ostatnim punktem
naszej wycieczki była wizyta w Żelazowej Woli, gdzie zwiedzaliśmy dom urodzenia Fryderyka Chopina
oraz spacerowaliśmy po pobliskim parku.
Zmęczeni, ale pełni wrażeń wracaliśmy do Krakowa, gdzie czekali stęsknieni Rodzice.