Od 1 czerwca 2020r. Katolicka Szkoła Podstawowa im. Świętej Jadwigi Królowej realizuje projekt „Nasza szkoła – start up w przyszłość!” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014-2020, w ramach 10. Osi Priorytetowej Wiedza i kompetencje, Działania 10.1 Rozwój kształcenia ogólnego, Poddziałania 10.1.3 Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne, typ projektu A.
Okres realizacji projektu: 01 czerwca 2020 r. – 31 grudnia 2021 r.
Wartość projektu: 2 502 596,27 zł Współfinansowanie UE: 2 127 206,82 zł
Celem Projektu jest wzrost kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy u uczniów (w tym wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
i rozwojowymi – z wyłączeniem uczniów zdolnych, w tym w zakresie rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych) oraz kompetencji i umiejętności zawodowych u nauczycieli szkół.
Projekt realizowany jest przez Małopolską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A. pełniącą rolę Lidera Projektu we współpracy z Partnerami:
Partner 1: Caritas Archidiecezji Krakowskiej – będący organem prowadzącym dla:
– Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Św. Jadwigi Królowej, ul. Łokietka 60, 31-334 Kraków;
– zespołu szkół im. Świętej Rodziny z Nazaretu w Krakowie, ul. Pędzichów 13, 31-152 Kraków: Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. Świętej Rodziny z Nazaretu w Krakowie, Katolicka Szkoła Podstawowa im. Świętej Rodziny z Nazaretu w Krakowie;
– Publicznej Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Św. Joanny Beretty Molli w Krakowie, ul. Stelmachów 137, 31-349 Kraków.
Partner 2: Stowarzyszenie – Szkoła przy Malborskiej – będący organem prowadzącym dla Szkoły Podstawowej im. Bł. Celiny Borzęckiej w Krakowie, ul. Malborska 98, 30-624 Kraków.
Wsparcie w ramach projektu obejmuje:
- Zajęcia, których celem jest m.in. szerzenie wiedzy na temat uprawnień i obowiązków obywatelskich, pobudzenie poziomu społecznej aktywności i wrażliwości uczniów, jak
i kreatywność i przedsiębiorczość. - Zajęcia dodatkowe dla uczniów, ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych
z zakresu podstaw programowania, umiejętności matematycznych (w tym z elementami logiki elementarnej) i TIK z wykorzystaniem zakupionego wyposażenia pracowni. - Zajęcia dodatkowe dla uczniów, ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych
z zakresu umiejętności matematyczno – przyrodniczych i TIK z wykorzystaniem zakupionego wyposażenia pracowni z elementami nauki podstaw fotografii przyrodniczej. - Zajęcia terenowe i wycieczki mające na celu zwiększenia zainteresowania uczniów naukami
matematyczno – przyrodniczymi i nauką metodą eksperymentu.
- Zajęcia dodatkowe dydaktyczno – wyrównawcze i rewalidacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Konsultacje z psychologiem oraz warsztaty z tematyki rozwoju umiejętności uczenia się oraz rozwijające umiejętności radzenia sobie z emocjami dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Szkolenia dla nauczycieli nauczania początkowego oraz dla nauczycieli wszystkich poziomów nauczania na temat prowadzenia zajęć z wykorzystaniem e-materiałów dydaktycznych
w podziale na różne przedmioty i poziomy nauczania. - Studia podyplomowe dla nauczycieli.
- Indywidulany i grupowy coaching dla nauczycieli.
- Warsztaty dla nauczycieli z radzenia sobie ze stresem, zapobiegające wypaleniu zawodowemu.
- Indywidualne konsultacje z obszaru doradztwa edukacyjno – zawodowego.
- Spotkania uczniów z przedsiębiorcami, ukierunkowane na promowanie aktywnej, proinnowacyjnej postawy w życiu zawodowym.
Efektem projektu jest nabycie/wzrost kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych
po opuszczeniu programu przez 1391 uczniów (w tym wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi – z wyłączeniem uczniów zdolnych, w tym w zakresie rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych) oraz nabycie/wzrost kompetencji i umiejętności zawodowych u 174 nauczycieli szkół.