Aktualności

W roku szkolnym 2015/16, dzięki wysokim wynikom uzyskanym przez uczniów w sprawdzianie szóstoklasisty, szkoła zajęła 1. miejsce wśród szkół podstawowych województwa małopolskiego.

 

„Jak uczymy się przyrody” 

W naszej szkole nauka przyrody nie ogranicza się tylko do trzech lekcji w tygodniu.

Dla uczniów (wśród których jest wielu pasjonatów) mamy ciekawe propozycje pogłębiania wiedzy przyrodniczej. Służą temu m.in. KONKURSY w tym ekologiczne odbywające się co roku. Uczniowie przygotowując się do udziału w nich poszerzają swą wiedzę na temat skutków niewłaściwej działalności człowieka, które prowadzą do katastrof ekologicznych na naszej planecie. Uczniowie wiedzą jak uniknąć groźnych konsekwencji, że należy stosować czyste źródła energii, recykling i szanować przyrodę. Mają świadomość, że „Tylko człowiek bez kultury nie szanuje dziś natury”.

Dla uczniów, którzy wzięli udział w szkolnym konkursie „Chcę wiedzieć więcej” była okazja, aby lepiej poznać zwyczaje zwierząt, które nie występują u nas w naturze, są to bowiem gatunki żyjące na innych kontynentach. Organizujemy również konkursy, w których zadaniem ucznia jest rozpoznanie po owocach, kwiatach i liściach rośliny, które widzimy codziennie, oraz identyfikacja zwierzaków po uszach, rogach, oczach, ogonach oraz innych fragmentach ciała.

Wakacje, czas odpoczynku, też wykorzystujemy do obserwacji natury. Co roku uczniowie biorą udział w „Wakacyjnym konkursie fotograficznym”. Uczestnicy tego konkursu fotografują „dziwy natury”  coś, co ich szczególnie zainteresowało np. fantastyczne kształty drzew, skał, ciekawe kompozycje kwiatowe lub po prostu krajobrazy.

Uczniom klas czwartych proponujemy wzięcie udziału w konkursie „Las naszym wspólnym dobrem”. To pozwoli im pogłębić wiedzę o lesie jego mieszkańcach i uświadomi, że my, ludzie jesteśmy tam tylko gośćmi i powinniśmy się właściwie zachowywać.

Nie tylko konkursy wykorzystujemy do pogłębienia i utrwalenia wiedzy przyrodniczej. Uczniowie naszej szkoły chętnie wykonują DODATKOWE PRACE, które mają na celu gromadzenie eksponatów przyrodniczych. Mamy już sporą kolekcję:

  • skał i minerałów z całego świata,
  • wydmuszek z jaj ptaków (gęsi, kaczki, kury perliczki, indyka...),
  • muszli polskich i egzotycznych ślimaków i małży,
  • rozgwiazdy i jeżowce,
  • zbóż,
  • piór różnych gatunków ptaków.

Te kolekcje są na bieżąco uzupełniane i wykorzystywane na konkretnych lekcjach przyrody jako pomoce dydaktyczne.

Uczniowie, którzy lubią pisać zakładają „Dzienniczki obserwacji zwierząt hodowanych w domu” i zapisują w nim wszystkie spostrzeżenia dotyczące zachowania się ich pupila (kanarek, świnka morska, chomik, rybki) w konkretnych sytuacjach. Obserwują, co lubi najbardziej jeść, robić, jakie są zwyczaje godowe tego gatunku itd. Podczas prezentacji takich prac uczniowie dzielą się wiedzą o swoim zwierzaku z rówieśnikami. Przez cały rok dzieci zbierają i suszą okazy do „Zielnika”. Wiosną i latem są to kwiaty drzew i krzewów, rośliny zielne, jesienią liście i owoce, które służą nam potem do uzupełniania kolekcji pt. „typy owoców”.

Co roku zachęcamy dzieci do uważnego podglądania „budzącej” się wiosną przyrody. Uczniowie obserwują naturę a swoje spostrzeżenia zapisują w „kartach obserwacji”. Dodatkowo mogą fotografować zwiastuny wiosny: kwiatki, kwitnące drzewa i krzewy, wracające do nas z dalekich krajów ptaki, budzące się zwierzęta i zmieniającą się pogodę.

Chętni uczniowie angażują się również do wykonywania różnych PRAC DOŚWIADCZALNYCH, zajmując się m.in. badaniem rodzajów zanieczyszczeń powietrza w różnych miejscach: w domu, na podwórku, przy ruchliwej ulicy, albo badaniem wpływu światła na życie roślin, itp.

Uczniowie, którzy śledzą codzienną prasę, mogą wycinać i gromadzić w specjalnym na ten cel przeznaczonym zeszycie, informacje o katastrofach ekologicznych, parkach narodowych, nowych odkryciach w różnych dziedzinach ( fizyka, geografia, astronomia, biologia) itd. Są to materiały, które z pewnością wykorzystają w dalszym etapie kształcenia – w gimnazjum.

To co proponujemy naszym uczniom ma na celu utrwalić w każdym postawę „przyjaciela przyrody”, który dostrzega piękno otaczającego go świata, nie niszczy natury, bo wie, że „Jesteśmy cząstką przyrody i nie należy robić jej szkody”, a obserwując ją uczy się lepiej rozumieć otaczający go świat. Pragniemy, aby słowa Jana Pawła II, który powiedział:

„...Dar panowania nad przyrodą winniśmy wykorzystać w poczuciu odpowiedzialności i świadomości, że jest to wspólne dobro ludzkości”, realizowali w swym dorosłym życiu. 


 

Finaliści Małopolskich Konkursów Przedmiotowych.

 

Gratulujemy naszym uczniom, którzy zostali zakwalifikowani do etapu wojewódzkiego konkursów przedmiotowych.

Małopolski Konkurs Matematyczny: 

Anna Kopta


Małopolski Konkurs Przyrodniczy:

  • Anna Kopta
  • Maria Salwińska
  • Michał Strojny
  • Filip Woźniak

Małopolski Konkurs Biblijny:

  • Maria Ulman

Gratulujemy i Życzymy dalszych sukcesów!!


 

Zwycięzcy w szkolnych konkursach przyrodniczych.

 

W Szkolnym Konkursie Przyrodniczym ph. „Wędrujemy po Małopolsce” wzięło udział 18 uczniów z klas IV–VI. 
Najlepszymi okazali się: 

I miejsce

Michał Strojny – klasa 6a

II miejsce

  • Anna Kopta – klasa 6b

III miejsce

  • Maria Ulman – klasa 6a
  • Maria Salwińska – klasa 6b
  • Filip Woźniak – klasa 6b

W szkolnym konkursie ph. „Jakie to zwierzę” wzięło udział 36 uczniów.
Zwycięzcami zostali: 

I miejsce

Julia Kucharzyk  – klasa 4a

II miejsce

  • Gabrysia Morawiecka – klasa 5

III miejsce

  • Zosia Dulczewska – klasa 4a
  • Basia Salwińska – klasa 4b
  • Małgosia Zielińska – klasa 5
  • Michał Barczyk – klasa 5

 

Wszystkim zwycięzcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów w konkursach przyrodniczych.

 


9 stycznia obejrzeliśmy wystawę szopek wloskich zorganizowanych w Instytucie Kultury Włoskiej przy ulicy Grodzkiej. Poźniej zobaczyliśmy też szopki ustawione w kilku kościołach w centrum Krakowa.

 

 


 

Uczniowie zakwalifikowani do drugiego etapu konkursu Krakowska Matematyka 

Klasa 4

  • Anna Dębska
  • Michał Bojsza
  • Mariusz Trela
  • Łukasz Grzelka

 

Klasa 5

  • Michał Barczyk

Klasa 6

  • Maria Salwińska
  • Antoni Pięta



GRATULUJEMY!!!


 

Laureaci konkursu plastycznego na Bożonarodzeniową Kartkę Świąteczną wykonaną techniką komputerową

 

Klasy 0-III

I miejsce – Tymon Zaboklicki

II miejsce – Adam Kufel

III miejsce – Pola Zaboklicka

Wyróżnienie: Jakub Mazur Aniela Fendrych Zofia Opach

 

Klasy IV- VI

I miejsce – Julia Walczak Gratulujemy!

1 procent baner

dziennik elektroniczny 2

Dzwonki

1. 800 - 845

2. 850 - 935

3. 945 - 1030

4. 1045 - 1130

5. 1140 - 1225

6. 1230 - 1315

7. 1320 - 1405

8. 1420 - 1505

 

almaspei logo

Szkoła wspiera

Domowe Hospicjum

dla Dzieci

„Alma Spei”

snm

Szkoła objęta patronatem Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki

Szkoła współpracuje z Przedszkolem

Sióstr Duszy Chrystusowej

sgp logo

Szkoła objęta patronatem SGP SYSTEMS

Kalendarz

wrzesień 2018
P W Ś C Pt S N
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Aby zobaczyć wszystkie wydarzenia kliknij nazwę miesiąca w powyższym kalendarzu.

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń

Kontakt

Katolicka Szkoła Podstawowa
im. św. Jadwigi Królowej

ul. Łokietka 60

31-334 Kraków

tel: 12 632 31 13

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Konto:

Katolickie Centrum Edukacyjne Caritas Archidiecezji Krakowskiej
31-152 Kraków ul. Pędzichów 13

80 8589 0006 0000 0030 6610 0080